Monday, May 31, 2010

BACULnya Israel


Salam semua. semalam, satu dunia gempar bila Israel dengan baculnya telah anta pasukan koma lando diorang untuk serang konvoi bantuan ke Gaza berhampiran dengan perairan Gaza. dalam serangan tu, hampir 20 orang yang dah disahkan meninggal dunia dan berpuluh-puluh lagi cedera. akibat tindakan itu, hampir satu dunia telah mengutuk jenayah yang telah diorang lakukan kecuali amerika syarikat yang memang kita dah tau merupakan sekutu yang paling rapat dengan israel.

tindakan israel yang menyerang kapal yang hanya membawa muatan berbentuk bekalan makanan, ubat ubatan dan bahan binaan telah menunjukkan kepada kita betapa kejam dan zalimnya negara Israel dalam menekan dan menindas penduduk Gaza. mereka tidak mahu bantuan tersebut sampai kepada penduduk Gaza walaupun terpaksa menggunakan keganasan. Israel memberi tawaran bahawa bekalan tersebut boleh diberikan kepada penduduk Gaza tetapi dengan syarat ia mestilah melalui pihak mereka. pihak konvoi enggan dengan tawaran tersebut dan tetap bertekad untuk menghantar terus kepada Gaza kerana mereka tahu taktik kotor Israel. sekiranya bantuan dihantar melalui Israel, dikhuatiri barang-barang seperti simen untuk pembinaan rumah tidak sampai ke Gaza, tetapi sampai kepada pendatang yahudi untuk membina penempatan haram mereka, sudah banyak kali perkara semacam ini berlaku. tetapi dari satu sudut yang lain, kita boleh melihat bahawa serangan ini menunjukkan bahawa israel semakin terdesak setelah melihat sokongan dunia terhadap Gaza. dunia sekarang semakin sedar hakikat sebenar siapa pengganas sebenar setelah berpuluh-puluh tahun ditipu oleh media yang dikawal oleh mereka.

kepada peserta konvoi, hanya doa boleh kami panjatkan untuk anda semua yang sanggup bergadai nyawa melawan kezaliman zionis. tidak kiralah anda muslim ataupun tidak, anda telah melakukan suatu tugas yang sangat mulia. semoga kezaliman yahudi laknatullah ke atas penduduk tanah israk Nabi saw dapat ditamatkan tidak lama lagi insyaallah.


1 comment:

Unknown said...

sama2 lah kita berdoa perjuangan menentang zionis ini dipermudahkan allah demi kemenangan palestin dan Islam..